Jelenlegi hely

Automatizálható-e a social media felületek kezelése?

A tartalommarketing nem új jelenség, és ma már nem is kérdés, hogy szükség van rá: folyamatosan érdekes, hasznos, vagy éppen figyelemfelkeltő anyagokkal kell ellátnunk a követőinket, hogy ezzel is építsük a szakmai hitelességünket, vagy éppen a megbízhatóságunkat.

Ám az sem kérdés, hogy a közösségi média iszonyatosan sok időt vesz el: kitalálni, hogy miről írjunk, posztokat gyártani, képeket keresni, vagy épp készíteni, videókat, élőket összerakni egyáltalán nem egyszerű feladat. Szerencsére ennek egy részét könnyedén a technikára bízhatjuk! De biztos, hogy ez olyan jó nekünk?

Milyen eszközöket használhat a közösségi média automatizálására?

A legegyszerűbb megoldás a posztok időzítése, ami egyes felületeken macerás (a facebooknál most már például kizárólag a vállalkozáskezelőben lehetséges), más felületeken pedig egyenesen lehetetlen. Ezt a problémát oldja meg például a hootsuite vagy a buffer, amik segítségével az összes megjelenésünket egyetlen felületről kezelhetjük. Analitikák segítik, hogy nyomon kövessük a bejegyzések hatékonyságát, és megtaláljuk a legjobb időpontokat a posztolásra. 

A Buzzsumo az aktuális trendek meglovagolásában segít, bár főleg angol nyelvterületen működik jól, Magyarország egyelőre túl kicsi számára. 

A Kicksta főleg az Instagram felhasználóknak lesz hasznos, azzal, hogy automatikus lájkokat, követéseket és kommenteket tudunk beállítani, így akkor is dolgozik, amikor semmi kedvünk az Instán lógni.

Pár eszköz, pár kattintás, és máris robotpilótára kapcsolhatjuk szinte az egész social media megjelenésünket!

Megéri-e automatizálni a közösségi médiát?

Bár a dolog pofonegyszerű, mi mégsem ajánljuk igazán. Nem csak azért, mert ezek az eszközök mind-mind pénzbe kerülnek, és hamar azon kaphatjuk magunkat, hogy nagyon elszállt a költségvetésünk, hanem azért is, mert így épp a lényeg veszik el: a spontaneitás. 

Az emberek azért követik a közösségi médiában a cégeket, mert az adott vállalkozás őszinte, emberi oldalára kíváncsak. Humánközpontú, történetszerű tartalomra vágynak, aminek folyamata van, melyet lehet követni. Ennek figyelembe vételével könnyedén alakítható a vállalati image, melynek akkor lesz jelentősége, ha a fogyasztónak döntenie kell majd márkák között, hogy melyiket válassza. Az ismerős történetű, azonos értékeket valló márka fog győzni.

Ha mindent előre beállítunk, időzítünk, és főleg, ha algoritmusok kommentelnek helyettünk, akkor ez az őszinte hangnem nagyon gyorsan elveszik, és nem tudunk reagálni a világban történő változásokra. Vegyük csak a közelmúlt Norbi botrányát: ha hetekre előre be vannak ütemezve a posztok, akkor nagyon nehéz beleilleszteni egy ilyenfajta új tartalmat, pedig egyes vállalkozások imidzsén kifejezetten sokat dobhat, ha hozzászólnak az aktualitásokhoz.

Mi inkább azt javasoljuk, hogy ha időt szeretne spórolni, robotok helyett egy olyan céget bízzon meg a közösségi média tartalmak gyártásával és posztolásával, amelyik figyeli az aktualitásokat, rugalmas, ugyanakkor képes megőrizni ezt a természetes hangnemet is. 

Például minket;)

Kérjen ajánlatot most!