Jelenlegi hely

Mi az a negatív SEO – és hogyan győzheti le?

Mi az a pozitív és negatív SEO?

A pozitív SEO-t nem szoktuk így néven nevezni, mégis nagyon sokat beszélünk róla: ezek azok a törekvések, stratégiák és technikák, amikkel azt szeretnénk elérni, hogy az oldalunk jobb helyezést érjen el a keresőkben, ezáltal több látogatót szerezzen, viszonylag kis összegek befektetésével. Az iWebmarketingnél erre a célra általában a minőségi tartalmak készítését, a kulcsszavak megfelelő használatát, a képek feliratozását, a meta leírások beállítását és más, etikus módszereket szoktunk javasolni.

A negatív SEO ezzel szemben azon tiltott, de minimum szürkezónás technikák összessége, amikkel át akarjuk verni a keresőt, hogy akkor is előrébb hozza az oldalt, ha amúgy nem ez a legjobb a látogató számára. Ezek nem csupán etikátlanok, de ártanak is az Ön honlapjának, hiszen ha az olvasó nem találja meg a keresett információt, csalódott lesz, és biztosan bezárja az oldalt. Hosszú távon pedig biztosak lehetünk benne, hogy a Google is rájön előbb-utóbb a dologra, és kifejezetten hátrébb fogja sorolni az oldalt. Ezeket a technikákat tehát semmilyen körülmények között nem javasoljuk. 

Hogyan védekezhet a negatív SEO ellen?

A válasz egyszerű: ne használjon illegális eszközöket. A valóságban azonban összetettebb a dolog, hiszen sok, látszólag pozitív eszköznek is lehet negatív hatása, ha nem megfelelően használják. Ilyen eset lehet, amikor valaki hiányos tudással, saját szakállára vág bele a keresőoptimalizálásba, vagy ha olyan SEO szakembert bíz meg, aki gyanúsan kis összegekért gyanúsan jó számokat ígér. Lehet, hogy valóban megugrik a látogatók száma a honlapon, de egyáltalán nem jelenti azt, hogy ez jó is lesz Önnek!

Ilyen visszás eszközök lehetnek:

  • Nagy mennyiségű spam link, irreleváns oldalakon elhelyezett hivatkozások
    Ez úgy is megtörténhet, hogy Ön nem tett érte semmit, egyszerűen csak támadás érte az oldalát – éppen ezért érdemes rendszeresen átnézni a statisztikákat, hogy nincs-e benne gyanús forgalom. 
  • Mennyiség a minőség felett
    Elsőre jó ötletnek tűnhet, hogy heti 12 blogcikket jelentessen meg a papucsállatkák étkezési szokásairól, de ha a mennyiség nem jár minőséggel, akkor ezek az irományok nem segítenek, sőt, tovább ronthatják oldala hatékonysását.
  • Másolt tartalmak megosztása
    Erre remélhetőleg mondanunk sem kell semmit: etikátlan és teljesen fölösleges módszer, ami garantáltan többet árt, mint használ. A google egyébként szintén bünteti, és nagyon gyorsan felismeri a duplikációt.

A legjobb mód arra, hogy elkerülje a negatív SEO „mellékhatásait”, ha kizárólag teljesen etikus és legális módszerekhez folyamodik – és ha kiszervezi a feladatot, akkor is ilyen céget keres meg!

Kérjen ajánlatot most!